Elever

Lukas Wagner

Født 1995

Lukas har været tilknyttet Kunstskolen siden september 2017, og har igennem årene eksperimenteret med mange forskellige materialer og teknikker. Han er langsomt kommet frem til sit helt eget billedudtryk.

Lukas lader sig inspirer af oplevelser på sin vej og billeder han finder på Internettet, som han omformer til sit helt eget fantasifulde udtryk. Han er fordybet og vedholden i sine arbejdsprocesser, hvor han anvender strukturer og ritualer både til opbygning af et værk, men også til at holde styr på sine redskaber og materialer.

Han har en særlig tilbagevendende lyst/trang til at tegne bygning især højhuse, samt at tilføje en lille tekst til værket, som ofte fortæller noget om motivet. Lukas vender desuden ofte tilbage til bestemte motiver af fx personer, der har betydning for ham. Samtidig afspejler mange af hans værker også en nysgerrighed på verden og aktuelle begivenheder i samfundet.

Foretrukne teknikker er akvarelmaleri, syning, hæklede skulpturer, linoleumstryk og Posca Tuscher.

Udstillinger:

Rundetaarn 2018

NNDR, UCC Carlsberg København 2019

På sporet af Picasso, KRAFTVÆRKETS Galleri 2019

Galerie Knud Grothe, Charlottenlund 2020

KAARISILTA BIENNALE, Finland 2021

The Dove – A symbol of peace and hope,
Virtuel udstilling, der demonstrerer støtte til det ukrainske folk
og deres kultur, lanceret af EOA juni 2022

Outsider Art Fair, Paris 2022