Om skolen

Kunstskolen tilbyder undervisning til voksne udviklingshæmmede, der ønsker at udvikle deres interesse for billedkunst og for at skabe billeder og skulpturer.

Skolen har plads til 14 elever. Interesserede kan søge optagelse på skolen én gang årligt.

Kunstskolen for Voksne Udviklingshæmmede er oprindeligt startet i 1994 på baggrund af tidligere leder Hanne Clausens idé.

Ideen var at etablere en levende kunstskole for udviklingshæmmede med lyst og evne til at udvikle interesse for at opleve og skabe billeder. Dette har til stadighed været den røde tråd gennem arbejdet på skolen, og mange elever og lærere har i tidens løb været med til at udvikle skolen til en egentlig fagskole.

I dag er Kunstskolen en del af CAPTUM - under CSBB, Københavns Kommune.

I november afholder vi Åbent Hus/Julemarked, hvor der udstilles værker, fremstillet dette år. Her sælges også billeder og gaveartikler, fremstillet på skolen.

Skolen arrangere også store eksterne udstillinger, og deltager i nationale og internationale temaudstillinger og censurerede udstillinger.​