Optagelse

Skolen har plads til 14 elever. Man skal være fyldt 18 år for at blive optaget på skolen, og man skal kunne klare spisning og toiletbesøg uden hjælp.

Der ud over skal man kunne transportere sig selv til og fra skole.
Optagelsesprøven foregår på skolen en fredag i marts måned. Ansøgerne får en kort orientering om skolen, hvorefter de skal arbejde med billedfremstilling (tegne, male eller modellere) i skolens arbejdslokale. På baggrund af dette arbejde, 3 medbragte værker og samtaler med ansøgerne, vurderes det om ansøgerne kan optages.

Der lægges især vægt på ansøgerens lyst og energi til at lære nyt og til arbejde koncentreret i 4-5 timer dagligt med billefremstilling. Desuden søger vi at skabe et hold af mennesker, der kan inspirere hinanden og fungere godt sammen.

Eleverne betaler pt. 4.000 kr. pr. år for materialer og undervisning,
ca. 120 kr. pr. tur til entré og frokost. Bor man uden for Københavns Kommune, skal man have betalingstilsagn fra egen kommune.

Vi anbefaler kommende ansøgere at tilmelde sig en uges praktik på Kunstskolen. Eller komme og besøge skolen, før tilmelding til optagelsesprøven.

​Ringe eller mail til skolen og aftal tid!

Læs mere om praktik her